При вологих умовах експлуатації деревина піддається дії мікроорганізмів, руйнується – загниває. Захист деревини від гниття і продовження терміну служби забезпечується шляхом попереднього природного чи штучного сушіння, фарбування водостійкими барвистими складами, антисептуванням.
Відносна вологість таких брусків не повинна перевищувати 18-20%.
Перед тим, як влаштовувати дерев’яний каркас, всі бруски обов’язково обробляють антисептиками. Фахівці не рекомендують використовувати для обробки дерев’яної обрешітки олійні антисептики, тому, що вони сильно шкодять здоров’ю людей.
Необхідною вимогою для влаштування якісного дерев’яного каркасу є надійне кріплення брусків до поверхні. Шляпки шурупів обов’язково мають заходи в дерев’яний брусок, щоб в майбутньому не заважати щільному з’єднанню ГКЛ до обрешітки.
В тих місцях, де планується навішувати дзеркало, полиці, картини і т.д. встановлюють горизонтальні бруски. До ГКЛ кріпити важкі предмети не можна! Горизонтальні бруски монтують в місцях стиків двох листів по висоті.
При влаштуванні дерев’яного каркасу особливу увагу слід звернути на те щоб лицьові поверхні брусків, на які ляжуть ГКЛ, повинні знаходитися в одній площині.
В свою чергу, площина, яку утворюють дерев’яні бруски, повинна бути строго вертикальною.
Вимоги до влаштування каркасів
Монтаж каркасу треба здійснювати з обов'язковим дотриманням
таких умов:
► каркас повинен мати необхідну ступінь жорсткості, що визначає призначення
відстаней, з одного боку, між точками його кріплення до несучих конструкцій
будівлі, а з другого — між основними і несівними елементами;
► елементи каркаса мають бути недеформованими і рівними (погнуті металеві
елементи непридатні для використання в каркасі), дерев'яні бруски (рейки) не можна
виготовляти з навкісшарової деревини або з брусків, що мають послаблені
перерізи. Крім того, дерев'яні елементи каркаса повинні мати достатні розміри
для забезпечення мінімальної площі обпирання на них ГКП;
► якщо є необхідність підвішування до каркасів обладнання, меблів,
освітлювачів, то вони повинні бути підсилені допоміжними елементами, спареними
профілями стояків з належною орієнтацією поміж собою.
Завдяки
використанню каркасів гіпсокартонні системи набувають підвищення жорсткості,
міцності, зниження деформативності. Вони уможливлюють досягти потрібного рівня
звуко- і теплоізоляції огороджувальних конструкцій, приховати комунікації в
приміщеннях, підвищити рівень вогнестійкості будівельних конструкцій.
Вимоги до якості змонтованих ГК конструкцій
-Поетапне приймання з оформленням відповідних актів на приховані роботи (монтування каркасу…)
-Відсутність тріщин;
-Суцільність шпаклювання швів;
-Стійкість обшивки ГКЛ;
-Рівність і гладкість поверхні, без бруду і плям.
Допустимі відхилення від горизонталі та вертикалі:
-поверхні ГКЛ – 1мм на 1м висоти;
-пілястр, укосів, дверних і віконних прорізів – 5мм на всю висоту ребра.
Відхилення від стикування поверхні двох суміжних плит – 1мм.
Основні правила роботи з гіпсокартоном
Конкретний вибір матеріалу
В першу чергу, необхідно підібрати гіпсокартон за характеристиками приміщення, в якому він буде розташовуватися. У стандартному приміщенні з нормальною вологістю відмінно буде відчувати себе звичайний гіпсокартон, у ванній кімнаті, на кухні, в їдальні, в роздягальні басейну - тільки вологостійкий гіпсокартон, в північних кімнатах, у приміщеннях електрообладнання та щитових - вогнестійкий ГКЛ і так далі. Крім того, необхідно правильно матеріал для каркаса. Тут можлива робота з гіпсокартоном і профілями або ж з ГКЛ і дерев'яними монтажними рейками. Також, цілком реально, що установка буде відбуватися без каркасним методом. Далі, вибір шпаклівки, клейових сумішей, інше.
Вибірінструмента
Будівельні роботи з гіпсокартону та оздоблювальні роботи по гіпсокартону припускають і не менш правильний вибір інструменту. Потрібно вибрати інструмент залежно від складності робіт, обсягу проекту, деяких тонкощів процесу.
Визначення виду робіт
Обшивка, утеплення, вирівнювання поверхні, декоративні роботи, стельові проекти - необхідно точно знати, що і як робити, тому що від цього залежить потреба проекту (схеми) і наступні питання, які можна вирішувати дуже різними способами.
Визначення процесу монтажу
Каркасний або безкаркасний метод - 2 способи встановити ГКЛ на поверхню або в просторі приміщення. Слід вибрати найбільш правильний, який відповідає вимогам проекту, кваліфікації і питань, які слід вирішити. Наприклад, якщо монтувати перегородку - то тут тільки каркасний метод, якщо ж просто вирівнятистіни з невеликими дефектами – можливо встановити ГКЛ і на клей
Робота з профілем відрізняється підвищеними вимогами – точна розмітка і установка профілів за розмірами і за рівнем.
Найпоширеніші дефекти при роботі з гіпсокартоном, це тріщини, нерівний монтаж і провисання листів. Усунути або приховати такі пошкодження фактично неможливо.
Причини:
неправильний підбір комплектуючих системи;
прокладання металевих профілів на стелі через 40см один від одного а не через 60см і більше;
при монтажу конструкцій використовується менша кількість П – подібних кріплень – підвісів;
шви між листами не захищаються за допомогою прокладки спеціальної армуючої стрічки;
неправильна підготовка до фарбування (перед шпаклюванням стиків поверхня не була заґрунтована, що не дозволило шпаклівці вступити в адгезію з поверхнею гіпсокартону через пил, який завжди збирається на ГКЛ при його монтажу).
Неякісні або неправильно підібрані матеріали зумовлюють такі порушення:
-для кріплення гіпсокартонних конструкцій використовуються невідповідні металеві саморізи;
-використання не рекомендованих матеріалів для шпаклювання швів і подальшого фарбування.
Ці порушення можуть бути викликані, як бажання заощадити на матеріалах, так і незнанням правил їх підбору.
Учбовий вебінар Siniat ➥ Технологія підготовки основи з шпаклівками PLATO
ДАЙТЕ ПИСЬМОВІ ВІДПОВІДІ НА ПИТАННЯ:
1.Назвіть причини виникнення тріщин у гіпсокартонних обшивках?
2.Перерахуйте причини видимих контурів зашпакльованих швів на ГК поверхнях (визначається при освітленні боковим світлом).
3.Які чинники впливають на якість виконання і обробки швів між сусудніми ГКП?
4.За яких умов доцільно шви між ГКП робити відкритими?
5.Назвіть причини появи тріщин, які виникають обабіч стиків, по краях армувальної стрічки?
6.Яка роль деформаційних швів у гіпсокартонних обшивках?
ВИКОНАЙТЕ МУЛЬТИМЕДІЙНУ ВПРАВУ
"ТРЕНАЖЕР З ТЕХНОЛОГІЇ ТА МАТЕРІАЛОЗНАВСТВА ДЛЯ ВИВЧЕННЯ РОБІТ З МОНТАЖУ ГІПСОКАРТОННИХ КОНСТРУКЦІЙ ДЛЯ УЧНІВ ПТНЗ БУДІВЕЛЬНОГО ПРОФІЛЮ"
ПЕРЕВІР СВОЇ ЗНАННЯ З НАВЧАЛЬНОГО МОДУЛЯ ШТ–3(2-3).3 Виконання опорядження стін сухою штукатуркою
Навчальний модуль ШТ-3(2-3).1 Виконання робіт перед оштукатурюванням поверхонь Компетентність ШТ–3(2-3).1.2 «Підготовка розчинових сумішей» Урок №12 Тема. Гідравлічні в’яжучі; портландцемент, види, властивості, застосування, умови зберігання. Опрацюйте презентацію Виконайте тестові завдання https://naurok.com.ua/test/start/1641354 Виконайте мультимедійну вправу "Види цементу" Переходь за покликаннями і дізнаєшся про цементні заводи України та асортимент цементу: https://ukrcement.com.ua/ Асортимент цементу https://ukrcement.com.ua/2016-02-07-16-14-53/asortyment.html?fbclid=IwY2xjawGSuBRleHRuA2FlbQIxMAABHRGEkWScceb0Z76-xDkZZn_wcLpPI31GKorwmqg8kjFnovfGXLvfWs-p7A_aem_gH2iTJBlPv9VEgc2eqV-dw 21 жовтня — Всесвітній День цементу. У цей день, понад 200 років тому, у 1824 році Джозеф Аспдін винайшов та запатентував портландцемент. Він перетворював в обпалювальній печі суміш глини з вапняком в однорідну масу, потім розтирав її в пудру, додавав ...
РН 5. Виконувати роботи середньої складності під час обштукатурювання поверхонь ПК2 Здатність виконувати приготування розчинів для декоративних і спеціальних штукатурок та розчинів і бетонів для стяжок Уроки 7-8 Види та призначення, технічна характеристика розчинів для спеціальної штукатурки. Мета уроку : формування в учнів знань, необхідних при виконанні штукатурних робіт у будівлях спеціального призначення; c формувати в учнів переконання в тому, що правильно вибраний і пропонований спеціальний розчин – основний показник якісної роботи. Обладнання : будівельні матеріали, плакати. Тип уроку : комбінований Методи і прийоми роботи : співбесіда з учнями з елементами дебрифінгу . Хід уроку 1. Актуалізація опорних знань. Фронтальне опитування учнів – які особливості глиняних розчинів ? – як приготувати цементний розчин ? – які недол...
Коментарі
Дописати коментар