Уроки 25-26. Ремонт гіпсокартонних поверхонь.
- Отримати посилання
- X
- Електронна пошта
- Інші додатки
Додатковий матеріал для поглибленого вивчення теми
Розвиваюча вправа «Словесний теніс»
Мета вправи: забезпечити якомога більшу активність учнів у обговоренні теми протягом визначеного часу. Перший учень висловлює свою думку, а його партнер – одразу ж свою. Це продовжується 1-2хв. Думки не повинні повторюватися.
Відповідь треба дати негайно.
Запитання можуть бути такими:
Розвиваюча вправа «Словесний теніс»
Мета вправи: забезпечити якомога більшу активність учнів у обговоренні теми протягом визначеного часу. Перший учень висловлює свою думку, а його партнер – одразу ж свою. Це продовжується 1-2хв. Думки не повинні повторюватися.
Відповідь треба дати негайно.
1. Назвіть причини виникнення тріщин у гіпсокартонних обшивках?
(Орієнтовні відповіді учнів:
· перевищення розтягальних напружень над міцністю матеріалу шпаклівки, укладеного в стикові ділянки ГК обшивки;
· опорядження швів без використання армувальної стрічки;
· використання шпаклівок, які втратили спроможність тужавіти;
· порушення водно-теплового режиму;
· порушення правил улаштування деформаційних швів;
· прикладання випадкових навантажень як в процесі виконання робіт, так і в процесі експлуатації будівель.
2. Перерахуйте причини видимих контурів зашпакльованих швів на ГК поверхнях (визначається при освітленні боковим світлом).
(Орієнтовні відповіді учнів:
· ділянки поверхні швів з фактурою поверхні , що відрізняється від решти поверхонь обшивки через їхнє шліфування, надмірну ширину, неякісне ґрунтування поверхні під фарбування;
· незначні опуклості (вм’ятини) в зоні швів відносного за довжиною розміру,що утворилися у результаті неякісного вирівнювання;
· наявність уступів(задирки)на поверхні швів, що утворюються при нестабільному водно-тепловому режимі в процесі шпаклювальних робіт;
· помилка монтажу гіпсокартонної обшивки (поперечні стики ГКП, дефекти в конструкції каркаса), які не були своєчасно усунені до початку шпаклювальних робіт;
· помилки, допущені при шпаклюванні швів: передчасне нанесення накривного шару на поверхню шпаклівки, що недостатньо затужавіла, або ґрунтовки, що вже висохла; шпаклювання виконано один раз; застосування неякісної шпаклівки, що втратила свою міцність через порушення технологічних операцій або рецептури; недостатня кваліфікація виконавців.
3. Які чинники впливають на якість виконання і обробки швів між сусудніми ГКП?
(Орієнтовні відповіді учнів:
· вологість приміщень, пов’язана з погодними умовами (холодна дощова осінь або зима);
· виконання «мокрих» будівельних або технологічних процесів;
· руху повітря (протяги) під час провітрювання приміщень;
· силових дій, пов’язаних з деформаціями конструкцій(прогини перекриттів, осідання фундаментів);
· коливання температури, що викликається виділенням тепла при висушуванні приміщень нагрівальними приладами.
4. За яких умов доцільно шви між ГКП робити відкритими?
(Орієнтовні відповіді учнів:
· (при улаштуванні підшивних стель;
· при улаштуванні підвісних стель;
· при застосуванні ГКП з кромками типу ПК VК, WK.)
5. Назвіть причини появи тріщин, які виникають обабіч стиків, по краях армувальної стрічки?
(Орієнтовні відповіді учнів:
· використання шпаклівок, які втратили спроможність до тужавлення;
· якщо шов влаштовується на з’єднанні гіпсокартонної перегородки зі стінкою мокрої штукатурки і шпаклювання велось з заходом на поверхню мокрої штукатурки по армуючій сітці.
6. Яка роль деформаційних швів у гіпсокартонних обшивках?
(Орієнтовні відповіді учнів:
· запобігти появі тріщин у швах ГК обшивок значної довжини (понад 15 м);
· запобігти появі тріщин у швах ГК обшивок значної площі (понад 50м2 ).
Примітка. Температурні шви треба влаштовувати у довгих коридорах (через кожні 15-20 метрів) та у приміщеннях значної висоти і довжини (через кожні 8-10 метрів)
Методичний коментар. Вправа може бути запропонована учням з метою закріплення навчального матеріалу або з метою актуалізації знань на початку вивчення теми «Основні правила приймання змонтованих ГКК» * Для виконання вправи пропоную учням об’єднатися у малі групи (по двоє) |
- Отримати посилання
- X
- Електронна пошта
- Інші додатки
Коментарі
Дописати коментар