Уроки 83-84 Ремонт гіпсокартонних конструкцій
Навчальний модуль ШТ–3(2-3).4 Усунення (виправлення) дефектів штукатурки 14 годин
Компетентність ШТ –3(2-3).4.1 Виконання ремонтних робіт штукатурки та ремонт поверхні обшивальних листів -8 год
Уроки 83-84 Ремонт гіпсокартонних конструкцій

Розвиваюча вправа       «Словесний теніс»
Мета вправи: забезпечити якомога більшу активність учнів у обговоренні теми протягом визначеного часу. Перший учень висловлює свою думку, а його партнер – одразу ж свою. Це продовжується 1-2хв. Думки не повинні повторюватися.
      Відповідь треба дати негайно.
Запитання можуть бути такими:
Розвиваюча вправа       «Словесний теніс»
Мета вправи: забезпечити якомога більшу активність учнів у обговоренні теми протягом визначеного часу. Перший учень висловлює свою думку, а його партнер – одразу ж свою. Це продовжується 1-2хв. Думки не повинні повторюватися.
      Відповідь треба дати негайно.
1.     Назвіть причини виникнення  тріщин у гіпсокартонних обшивках?
(Орієнтовні відповіді учнів:
·         перевищення розтягальних напружень  над міцністю матеріалу шпаклівки,  укладеного в стикові ділянки ГК обшивки;
·         опорядження швів без використання армувальної стрічки;
·         використання шпаклівок, які втратили спроможність тужавіти;
·         порушення водно-теплового режиму;
·         порушення правил улаштування деформаційних швів;
·         прикладання випадкових навантажень як в процесі виконання робіт, так і  в процесі експлуатації       будівель.
2.     Перерахуйте причини видимих контурів  зашпакльованих швів на ГК поверхнях (визначається при освітленні боковим світлом).
(Орієнтовні відповіді учнів:
·         ділянки поверхні швів з фактурою поверхні , що відрізняється від решти поверхонь обшивки через їхнє шліфування, надмірну ширину, неякісне ґрунтування поверхні під фарбування;
·         незначні опуклості (вм’ятини) в зоні швів відносного за довжиною розміру,що утворилися у результаті неякісного вирівнювання;
·         наявність уступів(задирки)на поверхні швів, що утворюються при нестабільному водно-тепловому режимі в процесі шпаклювальних робіт;
·         помилка монтажу гіпсокартонної обшивки (поперечні стики ГКП, дефекти в конструкції каркаса), які  не були своєчасно усунені  до початку шпаклювальних робіт;
·         помилки,  допущені при шпаклюванні  швів: передчасне нанесення накривного шару на поверхню шпаклівки, що недостатньо затужавіла, або ґрунтовки, що вже висохла; шпаклювання виконано один раз; застосування неякісної шпаклівки, що втратила свою міцність через порушення технологічних операцій або рецептури; недостатня кваліфікація виконавців.
3.     Які чинники впливають на якість виконання і обробки швів між сусудніми ГКП?
(Орієнтовні відповіді учнів:
·         вологість приміщень, пов’язана з погодними умовами (холодна дощова осінь або зима);
·         виконання «мокрих» будівельних або технологічних процесів;
·         руху повітря (протяги) під час провітрювання приміщень;
·         силових дій, пов’язаних з деформаціями конструкцій(прогини перекриттів, осідання фундаментів);
·         коливання температури, що викликається виділенням тепла при висушуванні приміщень нагрівальними приладами.
4.     За яких умов доцільно шви між ГКП робити відкритими?
(Орієнтовні відповіді учнів:
·          (при улаштуванні підшивних стель;
·         при улаштуванні підвісних стель;
·         при застосуванні ГКП з кромками типу ПК  VК, WK.)
5.     Назвіть причини появи тріщин, які виникають обабіч стиків, по краях армувальної стрічки?
(Орієнтовні відповіді учнів:
·         використання шпаклівок, які втратили спроможність до тужавлення;
·         якщо шов влаштовується на з’єднанні гіпсокартонної перегородки зі стінкою мокрої штукатурки  і шпаклювання велось з заходом на поверхню мокрої штукатурки по армуючій сітці.
6.     Яка роль деформаційних швів у  гіпсокартонних обшивках?
(Орієнтовні відповіді учнів:
·         запобігти появі тріщин у швах ГК обшивок значної довжини (понад 15 м);
·          запобігти появі тріщин у швах ГК обшивок значної площі (понад 50м2 ).
Примітка. Температурні шви треба влаштовувати у довгих коридорах (через кожні 15-20 метрів) та у приміщеннях значної висоти  і довжини (через кожні 8-10 метрів)
| Методичний коментар.        Вправа може  бути запропонована учням з метою закріплення навчального матеріалу або з метою актуалізації знань на початку вивчення теми «Основні правила приймання змонтованих ГКК» * Для виконання вправи пропоную учням об’єднатися у малі групи (по двоє) | 








 
 
 
Коментарі
Дописати коментар