Уроки 83-84 Ремонт гіпсокартонних конструкцій

 



Навчальний модуль ШТ–3(2-3).4    Усунення (виправлення) дефектів штукатурки     14 годин

Компетентність ШТ –3(2-3).4.1 Виконання ремонтних робіт штукатурки та ремонт поверхні обшивальних листів -8 год

Уроки 83-84 Ремонт гіпсокартонних  конструкцій   









Розвиваюча вправа       «Словесний теніс»

Мета вправи: забезпечити якомога більшу активність учнів у обговоренні теми протягом визначеного часу. Перший учень висловлює свою думку, а його партнер – одразу ж свою. Це продовжується 1-2хв. Думки не повинні повторюватися.

      Відповідь треба дати негайно.

Запитання можуть бути такими:

1.     Назвіть причини виникнення  тріщин у гіпсокартонних обшивках?

(Орієнтовні відповіді учнів:

·         перевищення розтягальних напружень  над міцністю матеріалу шпаклівки,  укладеного в стикові ділянки ГК обшивки;

·         опорядження швів без використання армувальної стрічки;

·         використання шпаклівок, які втратили спроможність тужавіти;

·         порушення водно-теплового режиму;

·         порушення правил улаштування деформаційних швів;

·         прикладання випадкових навантажень як в процесі виконання робіт, так і  в процесі експлуатації       будівель.

2.     Перерахуйте причини видимих контурів  зашпакльованих швів на ГК поверхнях (визначається при освітленні боковим світлом).

(Орієнтовні відповіді учнів:

·         ділянки поверхні швів з фактурою поверхні , що відрізняється від решти поверхонь обшивки через їхнє шліфування, надмірну ширину, неякісне ґрунтування поверхні під фарбування;

·         незначні опуклості (вм’ятини) в зоні швів відносного за довжиною розміру,що утворилися у результаті неякісного вирівнювання;

·         наявність уступів(задирки)на поверхні швів, що утворюються при нестабільному водно-тепловому режимі в процесі шпаклювальних робіт;

·         помилка монтажу гіпсокартонної обшивки (поперечні стики ГКП, дефекти в конструкції каркаса), які  не були своєчасно усунені  до початку шпаклювальних робіт;

·         помилки,  допущені при шпаклюванні  швів: передчасне нанесення накривного шару на поверхню шпаклівки, що недостатньо затужавіла, або ґрунтовки, що вже висохла; шпаклювання виконано один раз; застосування неякісної шпаклівки, що втратила свою міцність через порушення технологічних операцій або рецептури; недостатня кваліфікація виконавців.

3.     Які чинники впливають на якість виконання і обробки швів між сусудніми ГКП?

(Орієнтовні відповіді учнів:

·         вологість приміщень, пов’язана з погодними умовами (холодна дощова осінь або зима);

·         виконання «мокрих» будівельних або технологічних процесів;

·         руху повітря (протяги) під час провітрювання приміщень;

·         силових дій, повязаних з деформаціями конструкцій(прогини перекриттів, осідання фундаментів);

·         коливання температури, що викликається виділенням тепла при висушуванні приміщень нагрівальними приладами.

4.     За яких умов доцільно шви між ГКП робити відкритими?

(Орієнтовні відповіді учнів:

·          (при улаштуванні підшивних стель;

·         при улаштуванні підвісних стель;

·         при застосуванні ГКП з кромками типу ПК  VК, WK.)

5.     Назвіть причини появи тріщин, які виникають обабіч стиків, по краях армувальної стрічки?

(Орієнтовні відповіді учнів:

·         використання шпаклівок, які втратили спроможність до тужавлення;

·         якщо шов влаштовується на зєднанні гіпсокартонної перегородки зі стінкою мокрої штукатурки  і шпаклювання велось з заходом на поверхню мокрої штукатурки по армуючій сітці.

6.     Яка роль деформаційних швів у  гіпсокартонних обшивках?

(Орієнтовні відповіді учнів:

·         запобігти появі тріщин у швах ГК обшивок значної довжини (понад 15 м);

·          запобігти появі тріщин у швах ГК обшивок значної площі (понад 50м).

Примітка. Температурні шви треба влаштовувати у довгих коридорах (через кожні 15-20 метрів) та у приміщеннях значної висоти  і довжини (через кожні 8-10 метрів)

Методичний коментар.

       Вправа може  бути запропонована учням з метою закріплення навчального матеріалу або з метою актуалізації знань на початку вивчення теми «Основні правила приймання змонтованих ГКК»

* Для виконання вправи пропоную учням обєднатися у малі групи (по двоє)














Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Урок 11. Гіпсові в’яжучі речовини, їх класифікація, властивості, застосування

Урок 1 Класифікація та основні властивості будівельних матеріалів

Плануюча документація на 2023-2024 н.р.