План-конспект уроку спецтехнології №1 Загальні відомості про професію та професійну діяльність

 




План-конспект уроку спецтехнології №1 

Тема уроку: Загальні відомості про професію та професійну діяльність
Професія: Робітник з комплексного обслуговування й ремонту будинків (2–3 розряд)
Тип уроку: вступний, комбінований (вивчення нового матеріалу + бесіда)
Мета уроку:

  • Навчальна: сформувати у здобувачів освіти уявлення про професію, сферу її застосування, основні функції та вимоги; ознайомити з перспективами працевлаштування.

  • Розвивальна: розвивати інтерес до обраної професії, критичне мислення та уміння аналізувати приклади з життя.

  • Виховна: виховувати повагу до робітничих професій, відповідальність, акуратність і прагнення до саморозвитку.

Обладнання та матеріали:

  • мультимедійна презентація «Професія – Робітник з комплексного обслуговування й ремонту будинків»;

  • відеофрагменти з прикладами робіт;

  • плакати/схеми (види інструментів, приклади робіт);

  • роздаткові картки (тестові завдання, ситуаційні вправи);

  • дошка, маркери.


Хід уроку

1. Організаційний момент (3–5 хв.)

  • Привітання, перевірка присутніх.

  • Коротка мотиваційна бесіда: «Чому обрали саме цю професію?»


2. Актуалізація знань (5 хв.)

  • Міні-опитування: Які професії пов’язані з ремонтом і обслуговуванням будинків?

  • Обговорення: Що включає поняття «комплексне обслуговування будинку»?


3. Вивчення нового матеріалу (20–25 хв.)
3.1. Загальні відомості про професію:

  • Характеристика професії: універсальний робітник, що виконує ремонтно-будівельні, сантехнічні, електромонтажні та інші роботи для підтримання будівлі у справному стані.

  • Значення професії у сучасному житті (економія ресурсів, безпека житла, комфорт).

3.2. Основні завдання та обов’язки робітника:

  • Поточний та капітальний ремонт будівельних конструкцій;

  • Обслуговування інженерних мереж (водопостачання, опалення, електромережі);

  • Виконання малярних, штукатурних, плиткових, слюсарних робіт;

  • Дотримання правил охорони праці та техніки безпеки.

flepeлiк результатів на вчання

для первинної професійної підготовки, професійного (професійно- гехні чного) навчання, перепідготовки 

Професійна кваліфікація: 2-3 розояд

Реаультати навчання

PH 1. Проводити візуальне обстеження будівель та споруд

PH 2. Виконувати ремонт штукатурки

PH 3..Виконувати опорядження поверхонь та ремонт гіпсокартонних обишивок

РИ 4. Виконувати ремонт фарбованих та поклеєних шпалерами  поверхонь

PH 5. Виконувати прості теслярські та столяргіі роботи

PH 6. Виконувати прості санітарно-технічні роботи

PH 7. Виконувати прості електротехні чні роботи

РИ 8. Виконувати роботи з благоустрою території

 Професійна кваліфікація: 4 розояд

Результати  навчання

PH 9. Виконувати ремонт облицьованих плиткою поверхонь

PH 10. Виконувати ремонт підлог

PH 11.Виконувати ремонт фасадів га сисгем утеплення фасадів

PH 12.Виконувати ремонт дахів

PH 13. Здійснювати загальний  нагляд інженерних систем будівель та споруд

3.3. Професійні якості та вимоги:

  • Технічна грамотність;

  • Акуратність, точність, відповідальність;

  • Вміння працювати з різними інструментами та матеріалами;

  • Здатність до фізичної праці.

3.4. Перспективи професії:

  • Затребуваність на ринку праці;

  • Можливість кар’єрного зростання (майстер, бригадир, підприємець);

  • Підвищення розряду та професійна мобільність.


4. Закріплення матеріалу (10 хв.)


💡 Креативні питання для бесіди

  1. Якби ви були власником будинку, які роботи ви доручили б робітнику з комплексного обслуговування в першу чергу і чому?

  2. Уявіть, що в будинку одночасно протікає кран, перегоріла лампа й тріснула плитка на сходах. З чого б ви почали роботу на місці майстра?

  3. Які якості ви вважаєте найважливішими для робітника з комплексного обслуговування: сила, уважність, креативність чи терпіння? Чому?

  4. Чому професію робітника з комплексного обслуговування можна назвати «універсальною»?

  5. Як змінилось би наше життя, якби цієї професії не існувало? Наведіть приклад із власного досвіду.

  6. Чи можна цю професію порівняти з лікарем для будинку? Чому так/ні?

  7. Уявіть, що ви робітник з комплексного обслуговування. Яку роботу вам було б цікаво виконувати найбільше – сантехнічну, електромонтажну, оздоблювальну чи іншу? Чому?

  8. Як ви думаєте, що важливіше у цій професії: вміння швидко працювати чи якісно працювати? Чи можливо поєднати обидва фактори?

  9. Які сучасні технології або інструменти можуть зробити роботу цього фахівця легшою та ефективнішою?

  10. Чи можна сказати, що робітник з комплексного обслуговування є «майстром на всі руки»? Обґрунтуйте свою думку.

🎭 Ситуаційна гра «Майстер на всі руки»

Мета:

  • активізувати знання студентів про професію;

  • розвивати вміння приймати рішення в умовах реальної побутової ситуації;

  • виховувати відповідальність та уважність.

Форма роботи: рольова гра в групах (3–5 осіб) або індивідуально з обговоренням.


1. Вступ (5 хв.)

Викладач оголошує:
«Ви – робітники з комплексного обслуговування й ремонту будинків. Ваше завдання – швидко та правильно вирішити проблеми, що виникають у будинку. У кожній ситуації ви маєте вибрати дії, які допоможуть безпечно і якісно виконати роботу.»


2. Сценарії (ігрові ситуації)

🔧 Ситуація 1. «Аварія у квартирі»

У квартирі одночасно:

  • протікає кран у ванній,

  • перегоріла лампа у коридорі,

  • тріснула плитка на сходах.

Запитання до студентів:

  • З чого почати роботу і чому?

  • Які інструменти потрібні?

  • Чи можна щось відкласти «на потім»?


⚡ Ситуація 2. «Екстрений виклик»

Ви отримали повідомлення: «У сусідньому будинку вибило пробки, мешканці залишилися без світла.»

Варіанти дій:
A) Взятися за роботу самостійно, не відключивши електрику.
B) Спершу перевірити щитову, знеструмити мережу, а потім шукати несправність.
C) Викликати електрика і не братися до справи.

👉 Студенти обирають варіант і пояснюють, чому саме.


🪚 Ситуація 3. «Запит замовника»

Замовник каже: «У мене зламалася дверна ручка, протікає труба під мийкою і потрібно пофарбувати батарею. Але в мене є гроші тільки на дві послуги.»

Запитання:

  • Які роботи виконати в першу чергу і чому?

  • Як пояснити замовнику своє рішення?


🧰 Ситуація 4. «Майстер майбутнього»

Уявіть, що у вас є сучасні технології:

  • багатофункціональний акумуляторний інструмент,

  • смарт-система «розумний будинок»,

  • 3D-принтер для дрібних деталей.

Запитання:

  • Як ці технології допомогли б вам у роботі?

  • Чи зробили б вони вашу працю легшою чи складнішою?


3. Обговорення (10 хв.)

  • Кожна група/студент представляє свої рішення.

  • Викладач підкреслює важливість послідовності дій, безпеки та якості.


4. Підсумок (5 хв.)

  • Чому робітника з комплексного обслуговування можна назвати «майстром на всі руки»?

  • Які якості потрібні, щоб у подібних ситуаціях діяти професійно?

5. Підсумок уроку (5 хв.)

  • Узагальнення: «Що нового дізналися про професію?»

  • Наголос на важливості відповідальності та постійного вдосконалення в роботі.


6. Домашнє завдання (2 хв.)

  • Підготувати коротке повідомлення «Які роботи виконує робітник з комплексного обслуговування у моєму житлі/домі?» (приклади з життя


Таблиця-пам’ятка з теми «Загальні відомості про професію та професійну діяльність» (професія: Робітник з комплексного обслуговування й ремонту будинків, 2–3 розряд). 


📑 Таблиця-пам’ятка

ПитанняКороткі відомості
Характеристика професіїУніверсальний робітник, що виконує ремонтно-будівельні, сантехнічні, електромонтажні та оздоблювальні роботи для підтримання будівель у справному стані.
Сфера застосуванняЖитлово-комунальні господарства, ремонтні та будівельні підприємства, індивідуальна зайнятість.
Основні завдання- Ремонт будівельних конструкцій;
- Обслуговування інженерних мереж (вода, тепло, електрика);
- Малярні, штукатурні, плиткові, слюсарні роботи;
- Підтримання санітарного стану будівель.
Права та обов’язки- Право на безпечні умови праці та інструменти;
- Обов’язок дотримуватись охорони праці;
- Відповідальність за якість і терміни робіт;
- Співпраця з мешканцями й колегами.
Необхідні якостіТехнічна грамотність, акуратність, відповідальність, витривалість, комунікабельність, уміння працювати з інструментами.
Знання та вміння (2–3 розряд)- Основи будівельної та ремонтної справи;
- Виконання простих малярних, штукатурних, плиткових, слюсарних і електромонтажних робіт;
- Уміння працювати з документацією та обладнанням.
Перспективи зростанняПідвищення розряду, здобуття суміжних професій, робота майстром чи бригадиром, відкриття власної справи.
Значення професії- Безпека й комфорт мешканців;
- Економія ресурсів через своєчасний ремонт;
- Підтримання роботи будівель і мереж;
- Важливість для ЖКГ та суспільства.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Плануюча документація на 2025-2026н.р.

Уроки №1-2 Загальні відомості про будівлі і споруди. Класифікація будівель і споруд.Вимоги до будівель.

Уроки 7-8 Види та призначення, технічна характеристика розчинів для спеціальної штукатурки.