Тема 5 Урок 15 Будова, принцип дії та правила експлуатації повітряних компресорів.
Урок 15 Будова, принцип дії та правила експлуатації повітряних компресорів.
Принцип роботи поршневого компресора можна описати таким чином.
- При запуску двигуна починає обертатися колінчастий вал, передаючи зворотно-поступальні рухи за допомогою шатуна поршня.
- Поршень, рухаючись вниз, створює в циліндрі розрідження, під впливом якого відкривається впускний клапан. Унаслідок різниці тисків повітря, він починає засмоктуватися в циліндр. Але перед попаданням в камеру стиснення повітря проходить через фільтр очищення.
- Далі, поршень починає рух вгору. При цьому обидва клапана знаходяться в закритому стані. У момент стиснення в циліндрі починає підвищуватися тиск, і коли воно досягає певного рівня, відбувається відкриття випускного клапана.
- Після відкриття випускного клапана стиснене повітря спрямовується в ресивер.
- При досягненні певного тиску в ресивері спрацьовує прессостат, і стиснення повітря припиняється.
- Коли тиск в ресивері знижується до встановлених значень, прессостат знову запускає двигун.
.gif)
Принципова схема влаштування компресорної установки
"« У системі, що працює, кожна деталь грає ключову роль »"
Принципово будь-яка поршнева компресорна установка влаштована таким чином (на прикладі компресора СБ4 / С-100.LB30):
Далі поговоримо детальніше про кожен окремий вузол.
1) РЕСИВЕР
Ресивер (він же бак, балон, бочка, збірник повітря і т.д.) - сталева посудина, що працює під тиском, що вміщає і зберігає в собі стиснене повітря, а також масляний і водяний конденсат, що осідає на його внутрішніх стінках в процесі роботи компресора. Стандартно усіма світовими виробниками випускаються ресивери від 3 до 80000 літрів. На наші компресори, представлені на сайті, ми встановлюємо стандартні ресивери на 100, 200, 270 і 500 літрів. Так само виробляємо і окремо вертикальні ресивери ємністю 500 літрів.
Ресивери призначені для придушення пульсацій при роботі компресорів. При згладжуванні коливань тиску стисненого повітря, робота компресора стає більш рівномірною, пусків двигуна стає менше. За час перебування повітря в ресивері його температура падає, утворюється конденсат, який час від часу необхідно зливати через зливний патрубок на нижньому боці ресивера.
Це ще одна функція ресивера - зберігання і охолодження стисненого повітря. Повітрозбірник виступає джерелом стисненого повітря при збільшенні його споживання за короткий проміжок часу, якщо виникли перебої в роботі компресора.
2) ПОРШНЕВИЙ БЛОК
Додатково варто поговорити про компресорні оливи, використовувані в роботі поршневого блоку.
Олива для компресора допомагає знизити знос деталей, відводити тепло з установки, підвищити герметичність і прибирати невеликі частинки зносу. Не слід економити на даному виді мастильного матеріалу, так як ви можете втратити дороге обладнання.
На поршневих компресорах встановлюються стандартні одно- та трифазні електродвигуни. Кріпляться до спеціальному майданчику на ресивері за допомогою стандартного кріплення типу «лапи». На валу двигуна розміщується шків для пасової передачі певного рекомендованого діаметра. Шків має один, два або кілька потічків, в залежності від специфікацій того чи іншого блоку. Шківи двигуна і блоку встановлюються співвісно, щоб мінімізувати прекоси і, тим самим, збільшити термін служби ременів і шківів, а також для підвищення ефективності передачі крутного моменту.
Реле тиску компресора - це пристрій, який автоматично включає і вимикає електричний двигун компресора. Інші назви – телепресостат, моностат і пресостат.
Реле використовують в управлінні поршневим компресором, щоб зберігати в ресивері необхідний робочий тиск повітря, а так само давати поршневому блоку час для охолодження.
Редуктор з манометром - невід'ємна частина компресора. Завдяки редуктору ви можете регулювати тиск повітря на виході з компресора. Так само на редукторі встановлені швидкорознімні з'єднання для підключення ручного пневмоінструменту.
Манометр необхідний для візуального контролю тиску повітря всередині ресивера, а так само ідентифікації витоку в пневмосети.
Редуктор з манометром може встановлюватися в окремий отвір на ресивері, як на схемі, або приєднуватися до пресостату, як на малюнку нижче.
Зворотний клапан, який встановлюється на вхідному отворі ресивера компресорної установки, пропускає стиснене повітря тільки в одному напрямку - до ресивера. Таким чином, даний клапан запобігає повернення стисненого повітря, що знаходиться в ресивері або інших елементах пневмосистеми, назад в компресорну головку. Найбільш великий ризик повернення стисненого повітря з пневмосистеми у внутрішню частину компресора в моменти перерви в роботі пристрою (якщо нагнітальні клапани компресора нещільно прилягають до сідел), а також в момент його запуску в роботу.
Принцип роботи зворотних компресорних клапанів полягає в наступному:
А) Стиснуте повітря, створюване компресором, надходить у вхідний отвір клапана.
Б) Під впливом тиску стисненого повітря стискається пружина, відкриваючи клапан і пропускаючи повітря в пневмосистему.
В) Після виключення компресора і падіння тиску повітря в робочій камері пружина розтискається і перекриває повітряну магістраль.
Колеса і гумові подушки служать для установки компресора на субстрат. Рекомендується встановлювати компресор на рівне чисте бетонну основу, щоб уникнути передачі вібрації роботи пристрою на довколишні предмети.
Компресори — це електричне обладнання, яке використовується для стискання повітря або будь-якого іншого газу, та його подальшого переміщення. Кожен поршневий компресор має двигун, що рухає поршні насосів або ротори. Вони закачують повітря у ресивер. Обертання передається за допомогою прямого або ремінного привода.
Компресори використовуються для багатьох завдань:
- підкачка автомобільних та велосипедних коліс;
- фарбування авто або будь-яких інших поверхонь;
- мийка авто;
- продувка деталей на СТО;
- піскоструменеві роботи;
- подача повітря у пневматичні інструменти.
На цій сторінці Ви знайдете всі наші наявні в асортименті повітряні компресори. Купити їх можна в один клік. Ціни на компресори Dnipro-M завжди залишаються доступними, а якість обладнання — високим. На сторінці категорії вказана детальна інформація про поточні акції та знижки, а в картках товару є детальний опис кожної моделі та її технічних характеристик. Наша продукція підходить як для побутових, так і професійних завдань.
Компресори — це електричне обладнання, яке використовується для стискання повітря або будь-якого іншого газу, та його подальшого переміщення. Кожен поршневий компресор має двигун, що рухає поршні насосів або ротори. Вони закачують повітря у ресивер. Обертання передається за допомогою прямого або ремінного привода.
Компресори використовуються для багатьох завдань:
- підкачка автомобільних та велосипедних коліс;
- фарбування авто або будь-яких інших поверхонь;
- мийка авто;
- продувка деталей на СТО;
- піскоструменеві роботи;
- подача повітря у пневматичні інструменти.
На цій сторінці Ви знайдете всі наші наявні в асортименті повітряні компресори. Купити їх можна в один клік. Ціни на компресори Dnipro-M завжди залишаються доступними, а якість обладнання — високим. На сторінці категорії вказана детальна інформація про поточні акції та знижки, а в картках товару є детальний опис кожної моделі та її технічних характеристик. Наша продукція підходить як для побутових, так і професійних завдань.
Переваги повітряних компресорів Dnipro-M
Кожна модель наших масляних компресорів продуктивна, надійна та має ряд переваг:
- Хромування стінок циліндра підвищує ресурс двигунів до 1000 та більше мотогодин.
- Поршні компресорів мають 2 кільця з високоміцного чавуну — це посилює компресію та нагнітання повітря двигуном.
- Всі перехідні та нагнітаючі клапани в конструкції компресорів виконані з металу, що підвищує термін їх експлуатації.
- Ресивери зсередини вкриті антикорозійною речовиною, яка на протязі 10 років захищає їх від прогнивання. Вони здатні витримувати високий тиск (до 8 бар).
- Електродвигун компресорів повітряних поршневих Dnipro-M захищений від перевантаження, скачків в мережі та перегріву. При нестабільній напрузі або підвищенні температури двигуна до 150°C захисні системи відключать агрегат.
- В компресорах повітряного поршневого типу передбачений захист від перекачування — пристрої не дадуть закачати в них надто багато повітря. В якості крайнього захисту від зайвого тиску використовується запобіжний клапан з межею тиску 10 бар.
- Трубка тепловідводу знаходиться в захисній пружині, яка захищає користувача від опіків.
- У компресорів передбачені два виходи: штуцер для звичайного гумового шланга та вихід для швидкоз’ємного рукава.
- Контролювати тиск можна за допомогою двох незалежних манометрів, розташованих зверху ресивера на виході. Манометри мають 3 шкали виміру (кг/см², бар, Па), щоб Ви могли регулювати тиск за шкалою, що зазначена виробником пневмоінструмента.
Кожна модель наших масляних компресорів продуктивна, надійна та має ряд переваг:
- Хромування стінок циліндра підвищує ресурс двигунів до 1000 та більше мотогодин.
- Поршні компресорів мають 2 кільця з високоміцного чавуну — це посилює компресію та нагнітання повітря двигуном.
- Всі перехідні та нагнітаючі клапани в конструкції компресорів виконані з металу, що підвищує термін їх експлуатації.
- Ресивери зсередини вкриті антикорозійною речовиною, яка на протязі 10 років захищає їх від прогнивання. Вони здатні витримувати високий тиск (до 8 бар).
- Електродвигун компресорів повітряних поршневих Dnipro-M захищений від перевантаження, скачків в мережі та перегріву. При нестабільній напрузі або підвищенні температури двигуна до 150°C захисні системи відключать агрегат.
- В компресорах повітряного поршневого типу передбачений захист від перекачування — пристрої не дадуть закачати в них надто багато повітря. В якості крайнього захисту від зайвого тиску використовується запобіжний клапан з межею тиску 10 бар.
- Трубка тепловідводу знаходиться в захисній пружині, яка захищає користувача від опіків.
- У компресорів передбачені два виходи: штуцер для звичайного гумового шланга та вихід для швидкоз’ємного рукава.
- Контролювати тиск можна за допомогою двох незалежних манометрів, розташованих зверху ресивера на виході. Манометри мають 3 шкали виміру (кг/см², бар, Па), щоб Ви могли регулювати тиск за шкалою, що зазначена виробником пневмоінструмента.
Влаштування повітряного компресора
Компресор
Який компресор підійде для штукатурного пістолета розпилювача? Дуже важливо використовувати якісний компресор з пропускною здатністю приблизно 220-300 літрів на хвилину. Тиск може бути різним - від 2 до 6 атмосфер, залежно від складу розчину.
Будова та принцип роботи компресора
Компресор поршневий РТ-0007 INTERTOOL
Компресор складається з наступних основних складальних одиниць і деталей:
1. Блок поршневий
2. Ресивер
3. Електродвигун
4. Захисний кожух
5. Робоча пробка
6. Пресостат
7. Манометр
8. Манометр
9. Повітропровід скидання тиску
10. Нагнітальний повітропровід
11. Швидкознімач
12. Клапан запобіжний
13. Клапан зворотний
14. Кран зливу конденсату
15. Амортизатор
16. Колеса
17. Теплове реле з кнопкою
Блок поршневий 1 - одноступінчатий, одно- або двоциліндровий, з повітряним охолодженням призначений для вироблення стисненого повітря. Змащення поверхонь тертя деталей блоку поршневого здійснюється розбризкуванням масла. Заправка масла в картер проводиться через отвір у верхній частині картера, зливання масла - через отвір в дні картера, закритий пробкою.
Ресивер 2 служить для збору стисненого повітря, усунення пульсації тиску, відділення конденсату і масла; має штуцери для установки пресостата 6, клапана зворотного 13, крана зливу конденсату 14, клапана запобіжного 12 і швидкознімача 11.
Електродвигун 3 призначений для приводу блоку поршневого. Захисний кожух 4 захищає оператора від гарячих частин компресора, від ураження електричним струмом, від травмування лопастями крильчатки та спрямовує повітряний потік для ефективного охолодження циліндрів.
Пробка робоча 5 – встановлюється на місце транспортної заглушки і служить для викиду картерних газів.
Пресостат 6 служить для забезпечення роботи компресора в автоматичному режимі, підтримки тиску в ресивері.
Манометр 7 призначений для контролю тиску в ресивері. Манометр 8 призначений для контролю тиску на виході.
Повітропровід скидання тиску 9 служить для скидання стиснутого повітря з нагнітального повітропроводу 10 після зупинки блоку поршневого з метою полегшення його подальшого запуску.
Швидкознімач 11 призначено для швидкого приєднання повітропроводів подачі повітря споживачам.
Клапан запобіжний 12 служить для обмеження максимального тиску в ресивері і відрегульований на тиск відкривання, перевищує тиск нагнітання не більше ніж на 10 %.
Клапан зворотний 13 забезпечує подачу стисненого повітря тільки в напрямку від блоку поршневого до ресивера.
Кран зливу конденсату 14 служить для видалення конденсату з ресивера. Амортизатор 15 і колеса 16 використовуються для переміщення компресора та гасіння вібрацій.
Теплове реле з кнопкою 17 автоматично спрацьовує при перевантаженні, включається вручну.
Компресор є складним електромеханічним виробом і призначений для забезпечення пневматичного обладнання, апаратури та інструменту, які застосовуються в промисловості, автосервісі і для інших цілей споживача стисненим повітрям після його очищення додатковою системою підготовки повітря до норм, що діють у кожній з галузей. Використання компресора дозволяє значно економити електроенергію, механізувати працю і підвищити якість робіт.
Підготовка і порядок роботи компресора
Встановити на ресивер амортизатори і колеса. Розташуйте компресор на рівній горизонтальній поверхні, забезпечивши вільний доступ до вимикача і швидкознімача. Для забезпечення ефективної вентиляції та охолодження необхідно, щоб вентиляційні отвори знаходилися на відстані не менше 1 м від стіни. Підлога приміщення в місці установки компресора повинна бути рівною, неслизькою.
Перед першим використанням замість заглушки для масла, що використовується при транспортуванні, вставте робочу заглушку і перевірте рівень масла. В іншому випадку можна пошкодити компресор.
Перевірте по вказівнику рівень масла в картері блоку поршневого - він повинен знаходитися між мітками нижнього і верхнього червоного кола оглядового скла. За необхідності долийте до середнього рівня компресорне масло. Не допускайте витоків масла зі з’єднань і потрапляння масла на зовнішні поверхні компресора.
Перевірте затяжку всіх трубопроводів та з’єднань, кріплення захисного кожуха. Також переконайтеся, що болти кріплення двигуна і поршневого блоку затягнуті.
Підключіть компресор до електричної мережі.
Обладнайте місце підключення компресора до джерела живлення автоматом захисту відповідним потужності компресора. Компресор повинен бути ОБОВ’ЯЗКОВО ЗАЗЕМЛЕНИЙ.
Надійно з’єднайте компресор зі споживачами стисненого повітря, використовуючи швидкознімачі, відповідну пневмоарматуру і трубопроводи (шланги).
При першому запуску, а також після тривалого періоду бездіяльності, рекомендується на повітряний фільтр капнути кілька крапель компресорного масла.
Пуск і зупинка компресора повинні проводитися тільки вимикачем на пресостаті. У міру витрати повітря споживачем, реле тиску пресостата автоматично вимикає і включає двигун компресора, підтримуючи тиск стисненого повітря в ресивері в заданих межах.
Діапазон регулювання тиску ΔР = (0,2 ± 0,05) МПа.
Пресостат відрегульований виробником і не повинен регулюватись користувачем.
Компресор обладнаний пристроєм захисту від перевантажень (теплове реле з кнопкою).
При порушенні живлення електричної мережі, а також при роботі з ПВ більше 60 % можливе автоматичне спрацьовування захисту двигуна. Після того, як двигун охолоне до допустимої температури, необхідно натиснути кнопку теплового реле і запустити компресор.
При зниженні температури навколишнього повітря нижче +5 °С, подальшому охолодженні конструкції компресора і загусненні компресорного масла також можливо автоматичне спрацьовування захисту двигуна.
Для запуску необхідно перемістити компресор в приміщення з температурою вище +10 °С на 2 години, залити нагріте масло або підігріти картер з маслом теплим повітрям (тільки не відкритим вогнем!). Після цього натиснути кнопку теплового реле і запустити компресор.
По закінченні роботи тиск у ресивері слід знизити до атмосферного та вимкнути компресор вiд електромережі.
Підготовка і порядок роботи пістолета-розпилювача
Відкрутити шайбу і встановити форсунку у гніздо. Встановити і закріпити спеціальним кільцем ємкість у отворі пістолета. З’єднуємо пістолет зі шлангом, закріплюючи його на штуцері пістолета. Виконуємо перевірку тиску повітря (без розчинової маси) натискаючи на рукоятку кілька разів переривчастими рухами. Подача стиснутого повітря є.
Заповнюємо ємність розчинової масою і вмикаємо компресор, переводимо регулятор подачі стиснутого повітря у положення «Увімкнено» і виконуємо пробне нанесення штукатурки.
За допомогою регулятора подачі розчинової суміші на форсунку встановлюємо необхідний розмір розпилення факела.
Виконуємо нанесення декоративної штукатурки.
По закінченню роботи вимикаємо компресор, від’єднуємо шланг від пістолета-розпилювача.
Від’єднуємо ємність, очищуємо від залишків розчинової маси і добре промиваємо водою. Також прочищаємо сопло форсунки від залишків розчину.
Коментарі
Дописати коментар