Збірник завдань для уроків спецдисциплін для груп опоряджувальників групи №1;3;4;6;11;12

 






Пояснювальна записка

      У збірнику пропонуються інтерактивні вправи, тести для самоконтролю знань, пізнавальні тести, технічні диктанти,  проблемні та індивідуальні завдання, кросворди, криптограми, головоломки, які можна використовувати на уроках спеціальних дисциплін  у ПТНЗ будівельного профілю. Матеріали збірника допоможуть викладачу урізноманітнити урок, зробити його цікавим та ефективним.

      Завдання, запропоновані у збірнику, спрямовані на розвиток логічного, технічного  і системного мислення у процесі вирішення  практичних задач, розвивають здібності самостійного аналізу та синтезу  інформації. Вони розвивають якості критичної оцінки, сприяють виробленню навичок практичного застосування одержаних знань.

      Рекомендовані для  використання на уроках  з метою узагальнення, систематизації та закріплення і  осмислення знань учнів,  перевірки домашнього завдання, актуалізації знань, виховання пізнавальної активності учнів у процесі навчання, розвитку практичних навичок комунікації.

       Наші учні у такому віці, коли великою є проблема падіння мотивації  навчання.  Проте, якраз у цьому віці є один важіль мотивації  - провідна діяльність учня, суть якої  у суспільній значущості. Намагаюсь активно включати комунікативний компонент у навчальну діяльність, використовуючи різні методи інтерактивного навчання. Для мене дуже важливо на кожному етапі уроку спонукати учнів до мислення, до самостійності, розвивати ініціативність та пізнавальний інтерес. 

Головною фігурою навчально-виховного процесу повинен бути УЧЕНЬ!!!

З метою пошуку шляхів удосконалення форм і методів навчання та виховання багато років працюю над створенням дидактичного матеріалу. Цей матеріал укладений  і  представлений у  методичному посібнику «Збірник завдань для уроків спецтехнології та матералознавчства  опоряджувальних робіт», який був розглянутий і схвалений на засіданні Вченої ради інституту післядипломної педагогічної  освіти Чернівецької області  та одержав  схвалення Академії «Хенкель».  

      Урок – це творчість викладача. Суть  моєї методики  на уроці – оптимальне поєднання традиційних методів з інноваційними технологіями.  Але для учнів не існує традиційної чи інноваційної технології. Є звичні або нові способи діяльності на уроці, запропоновані вчителем.  Саме з цією метою і розроблені завдання, які подані  у даному збірнику. Значну частину цих завдань вдалося переформатувати на  LearningApps.org. Це онлайн сервіс, який дозволяє створювати мультимедійні  інтерактивні вправи. Він є конструктором для розробки різноманітних завдань з різних предметних галузей для використанням і на уроках, і позаурочний час, і для малечі, і для старшокласників. Сервіс Learningapps є додатком Web 2.0 для підтримки освітніх процесів у навчальних закладах різних типів. Конструктор Learningapps призначений для розробки, зберігання інтерактивних завдань з різних предметних дисциплін, за допомогою яких учні можуть перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню їх пізнавального інтересу. Сервіс Learningapps надає можливість отримання коду для того, щоб інтерактивні завдання були розміщені на сторінки сайтів або блогів викладачів і учнів. За цим посилання https://tkuhk64.blogspot.com/p/learningappsorg.html

розміщені на моєму блозі понад 60 різноманітних вправ: кросворди, тести, вікторини, лабіринти, тощо. На жаль, з технічних причин,  не всі наші учні мають змогу працювати олайн.

ВЛАСНІ НАПРАЦЮВАННЯ.

МЕТОД "НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ....."

Вправи пропоную учням з метою закріплення та осмислення знань  або для перевірки домашнього завдання


 

№1    Тема «Засоби підмощування для виконання опоряджувальних  робіт на висоті»

1.     Внутрішні опоряджувальні роботи на висоті до 4 метрів виконують з …., а зовнішні і внутрішні роботи на висоті понад 4 метри виконують з …

2.      Ширина робочого настилу риштувань та підмостків складає …..; товщина дощок робочого настилу - ….; бортову дошку висотою …. закріплюють …..(де?).

3.     Максимально допустиме навантаження, яке повинні витримувати робочі настили риштувань на 1м2  - …… ,  а  на зосереджене навантаження  -  …. .

4.     Відстань від робочого настилу до стіни при виконанні внутрішніх робіт - …., при роботі на фасадах  - ….  .               

5.     Риштування щодо придатності приймає в експлуатацію ...... .

6.      При роботі з колисок,  з метою запобігання травматизму ,обов’язкове застосування   ……. .

7.     Над входом у будівлю, навколо якої влаштовано риштування, необхідно  закріпити … … .

8.     Ящик з розчином на риштуванні ставлять на відстані не менше як  ….    від краю настилу.

9.     Щоб запобігти швидкому втомлюванню робітника,   висоту  засобів підмощування при виконанні внутрішніх штукатурних робіт роблять такою , щоб ….

10.                        Якщо висота робочого настилу  більше 6 метрів, то під цим настилом необхідно влаштувати …. .

11.                       Основні елементи риштувань : ………….

12.                       Основні елементи підмостків : …..

 


  

№2   Тема «Розчинонасоси»  

https://kiev.flagma.ua/rastvoronasos-so-49-rozchinonasos-o2048359.html

1.     Розчинонасоси у будівництві використовують  для  ……. .

2.     Дальність подачі розчину розчинонасосами залежить від … .

3.     Для зберігання розчину, який перекачується ,  служить ……. , який за допомогою горловини з’єднаний з робочою камерою насоса.

4.     Для подачі води у діафрагмову камеру  зверху на ній закріплений ……. .


5.    
Вверху , над клапанною коробкою , закріплений …,  який знижує пульсацію розчину при перекачуванні.

6.     Для роботи насоса необхідна робоча рідина, яка заливається  у …. .

7.     Якщо з діафрагмової камери витікає вода, насос починає працювати  … .

8.     Якщо стрілка манометра при роботі насоса  рухається назад і тиск раптово падає до 0 , це означає ……. .

9.     На компенсаторі для приєднання нагнітального шланга служить  …. .


10.      
 Рухаючись вправо і вліво плунжер через воду натискує на …  …. .

11.        При рухові плунжера вправо відкривається … клапан, і розчин заповнює робочу камеру.

12.       При рухові плунжера вліво, відкривається … клапан і розчин з робочої камери надходить у …. , а з нього  по нагнітальному шлангу до форсунки.

http://ua.textreferat.com/referat-1465-1.html



№3   ТемА «Основні відомості про частини і конструкції будівель»


1.   Будівлі – це надземні будови, у яких є приміщення для проживання та діяльності людини, а споруди – це….. .

2.   Будинки за призначенням поділяють на такі групи: ….. .

3.   До основних несучих елементів будівель відносять : …… .

4.   До архітектурно-конструктивних елементів стін відносять: …..

5.   Вузьку смугу навколо будинку завширшки не менше …    з покриттям з кам’яних матеріалів, асфальту, бетону називають ….. і влаштовують з метою ….  .

6.   Капітальність будівель характеризується …..  .

7.   Щоб захистити фундамент,   стіни  і підлоги підвалу від  грунтових  вод  влаштовують ….. .

8.   Горизонтальні профільовані виступи вверху стін називають …. .

9.   Основні елементи каркасної будівлі – це …..  .

10.         За характером роботи стіни поділяють на ………  .

11.         За конструктивним вирішенням фундаменти бувають таких видів: …. .

12.       Житлове приміщення у межах горища називають …. .

Цікаво знати…

       Кожен з нас у дитинстві чув легенду про Вавілонську вежу, яка так і не  була добудована. Проект футуристичного будинку, який на відстані дуже  нагадує Вавілонську вежу, але вищий за неї у 9 разів ,  створив архітектор Едріан  Сміт із Чікаго.

     Цей хмарочос – це своєрідне «вертикальне місто», де можуть мешкати і працювати 12 тисяч людей. Комфортабельні резиденції та офіси, дорогі ресторани та готелі. Кількість поверхів – 162 , площа -344000м2 . Будівництво цієї найвищої у світі споруди велось  з 21 вересня 2004 – 4 січня 2010 року. Висота споруди трималась у таємниці і тільки при відкритті була озвучена. 

Запитання.

У якій країні побудована найвища будівля , її назва та висота?


                                   


№3  ТемА «Улаштування плиткових підлог»


1.     За матеріалом покриття підлоги бувають таких видів: …..

2.     За конструкцією покриття підлоги поділяються на : ….

3.     За характером теплозасвоєння підлоги бувають: ……. .

4.     Заглиблення у пониженій частині підлоги, закрите решіткою і призначене для стоку рідин  називають …. .

5.     Багатошарова конструкція плиткової підлоги включає такі елементи:

6.     На покритті підлоги розрізняють такі архітектурно-декоративні елементи: … .

7.     Метод укладання плиток на товстий шар цементного розчину передбачає товщину прошарку рівну … .

8.     Тонкошаровий (стандартний) метод укладання плиток передбачає товщину прошарку  рівну … .

9.     Вибір величини зуба шпателя при настиланні підлог плиткою залежить від … .

10.                        Величина зуба шпателя підібрана правильно, якщо після притискання плитки до прошарку,  клеєм вкрита площа   …     % .

11.                        При настиланні плиткових підлог  фугування виконують через …. .

12. Основними дефектами плиткових підлог є:     …. . 

№4  ТемА «Підготовка поверхонь до штукатурення»


1.     Щоб штукатурний розчин міцно приставав до поверхні , вона повинна бути ……….  .

2.     При підготовці цегляних поверхонь слід виконати такі операції …… .

3.     При підготовці бетонних поверхонь слід виконати такі операції …….. .

4.     Для насікання поверхонь, зрубування нерівностей використовують такі інструменти …. .

5.     Щоб знизити тепло-і звукопровідність деревяних перегородок  , перед їх обштукатурюванням  слід ….. .

6.     У місцях потовщеного штукатурного шару , а також  на стиках деревяних і кам’яних поверхонь  слід ……. .

7.     Для кращого зчеплення штукатурного шару з деревяною поверхнею  її слід …… .

8.     Відстань між окремими  дранками повинна бути не більше ….. .

9.     Деревяні стелі та перегородки обшивають дошками  завширшки не більше 10 см. Якщо дошки ширші , їх перед набиванням  дранки  слід ……  .

10.                        Для видалення з поверхні масних плям  слід виконати такі роботи: ... .

11.                        Місця, де на поверхні зявились висоли, обробляють таким чином: …. .

12.                      
 Для профілактики та знешкодження грибків, плісені, порослі, моху, цвілі, іржавих плям застосовують …… .

№5     ТЕМА "ШТУКАТУРНІ РОЗЧИНИ"


1.     Основними компонентами традиційного штукатурного розчину є : ……  .

2.     За видом в’яжучого матеріалу розчини поділяють на : ……  .

3.     Простими називають розчини , у складі яких  ………  .

4.     Змішаними (складними)  називають розчини, у складі яких …..  .

5.     Жирними вважають розчини з ……..  .

6.     Штукатурення поверхонь жирними розчинами призводить до ….. .

7.     Деревяні поверхні рекомендується штукатурити  ………. (вказати вид розчину).

8.     Фундаменти, фасади, цоколь, карниз, парапет, укоси та приміщення з вологим режимом експлуатації  рекомендується штукатурити  ……. (вказати вид розчину).

9.     Рухливість розчину визначається …..   .

10.                       Кількість піску у глиняному та вапняному розчинах залежить від …….   .

11.                       Особливістю приготування вапняно-гіпсових розчинів є те, що ……..    .

12.                       Щоб підвищити пластичність цементного розчину до нього додають ……                                                                                                                                                                   Цікаві факти

  • Старовинна китайська легенда оповідає, що будівничі Великого китайського муру замішували розчин для скріплення каменів не на воді, а  на…

       В наші дні, під час археологічних досліджень перед реставрацією міського муру періоду Мін (1368—1644) археологи дійсно знайшли в складі  розчину сліди цього матеріалу . Цілком можливо, що легенда передає реальні факти — стверджують дослідники.

Увага! Запитання.

На якому розчині, за видом в’яжучого ,  мурувався Великий Китайський Мур і чим затворяли цей розчин китайські будівельники?  

                    

  №6 Цифровий диктант з теми  «Керамограніт»


                               1.     Грес вперше почали випускати у   ………

2.     Водопоглинання  гресу …..

3.     Морозостійкість гресу ….

4.     Механічна міцність ……..

5.     Твердість гресу без додаткової обробки за шкалою Мооса ….

6.     Твердість полірованого гресу….

7.     Матеріал випалюється при температурі ……

8.     Стандартні розміри гресу ….

9.     Товщина плиток …..

10.                       Товщина плиток, які застосовують у системі «вентильований фасад» ….

11.                       Полірований грес має дзеркальність ….

12.                        Недополірований грес має дзеркальність ….

      

Опишіть, які ви знаєте  види керамограніту за характером одержаної поверхні та за кольором  і фактурою. Призначення гресу.




№7         "Розвиваюча вправа       «Словесний теніс»

Мета вправи: забезпечити якомога більшу активність учнів у обговоренні теми протягом визначеного часу. Перший учень висловлює свою думку, а його партнер – одразу ж свою. Це продовжується 1-2хв. Думки не повинні повторюватися.

      Відповідь треба дати негайно.

Запитання можуть бути такими:1.     Назвіть причини виникнення  тріщин у гіпсокартонних обшивках?

(Орієнтовні відповіді учнів:

·         перевищення розтягальних напружень  над міцністю матеріалу шпаклівки,  укладеного в стикові ділянки ГК обшивки;

·         опорядження швів без використання армувальної стрічки;

·         використання шпаклівок, які втратили спроможність тужавіти;

·         порушення водно-теплового режиму;

·         порушення правил улаштування деформаційних швів;

·         прикладання випадкових навантажень як в процесі виконання робіт, так і  в процесі експлуатації       будівель.

2.     Перерахуйте причини видимих контурів  зашпакльованих швів на ГК поверхнях (визначається при освітленні боковим світлом).

(Орієнтовні відповіді учнів:

·         ділянки поверхні швів з фактурою поверхні , що відрізняється від решти поверхонь обшивки через їхнє шліфування, надмірну ширину, неякісне ґрунтування поверхні під фарбування;

·         незначні опуклості (вм’ятини) в зоні швів відносного за довжиною розміру,що утворилися у результаті неякісного вирівнювання;

·         наявність уступів(задирки)на поверхні швів, що утворюються при нестабільному водно-тепловому режимі в процесі шпаклювальних робіт;

·         помилка монтажу гіпсокартонної обшивки (поперечні стики ГКП, дефекти в конструкції каркаса), які  не були своєчасно усунені  до початку шпаклювальних робіт;

·         помилки,  допущені при шпаклюванні  швів: передчасне нанесення накривного шару на поверхню шпаклівки, що недостатньо затужавіла, або ґрунтовки, що вже висохла; шпаклювання виконано один раз; застосування неякісної шпаклівки, що втратила свою міцність через порушення технологічних операцій або рецептури; недостатня кваліфікація виконавців.

3.     Які чинники впливають на якість виконання і обробки швів між сусудніми ГКП?

(Орієнтовні відповіді учнів:

·         вологість приміщень, пов’язана з погодними умовами (холодна дощова осінь або зима);

·         виконання «мокрих» будівельних або технологічних процесів;

·         руху повітря (протяги) під час провітрювання приміщень;

·         силових дій, повязаних з деформаціями конструкцій(прогини перекриттів, осідання фундаментів);

·         коливання температури, що викликається виділенням тепла при висушуванні приміщень нагрівальними приладами.

4.     За яких умов доцільно шви між ГКП робити відкритими?

(Орієнтовні відповіді учнів:

·          (при улаштуванні підшивних стель;

·         при улаштуванні підвісних стель;

·         при застосуванні ГКП з кромками типу ПК  VК, WK.)

5.     Назвіть причини появи тріщин, які виникають обабіч стиків, по краях армувальної стрічки?

(Орієнтовні відповіді учнів:

·         використання шпаклівок, які втратили спроможність до тужавлення;

·         якщо шов влаштовується на зєднанні гіпсокартонної перегородки зі стінкою мокрої штукатурки  і шпаклювання велось з заходом на поверхню мокрої штукатурки по армуючій сітці.

6.     Яка роль деформаційних швів у  гіпсокартонних обшивках?

(Орієнтовні відповіді учнів:

·         запобігти появі тріщин у швах ГК обшивок значної довжини (понад 15 м);

·          запобігти появі тріщин у швах ГК обшивок значної площі (понад 50м2 ).

Примітка. Температурні шви треба влаштовувати у довгих коридорах (через кожні 15-20 метрів) та у приміщеннях значної висоти  і довжини (через кожні 8-10 метрів)

 Методичний коментар.

       Вправа може  бути запропонована учням з метою закріплення навчального матеріалу або з метою актуалізації знань на початку вивчення теми «Основні правила приймання змонтованих ГКК»

* Для виконання вправи пропоную учням обєднатися у малі групи (по двоє)



  №8    Проблемне завдання   Варіант І

Умова завдання.

 Вам запропонували виконати ремонтні малярні роботи у двоповерховому цегляному  житловому будинку. Ремонту підлягають такі приміщення:

·        кухня – необхідно пофарбувати стелю та верхню частину стін.

На стелі є іржаві плями, біля вікна невелика ділянка вражена грибком та цвіллю;  нижня частина стін облицьована керамічною однотонною  плиткою світло рожевого  кольору; приміщення  кухні вікнами орієнтоване на північ;

·        дитяча кімната – необхідно виконати ремонт стелі і стін, пофарбувати вікна та двері. Стеля - збірна залізобетонна, пофарбована вапняною побілкою (помітні сліди від щітки, натаски ); стіни обклеєні  шпалерами, які вицвіли і розірвані у кутках стін. Кімната вікнами орієнтована на південь.

Завдання 1.

·        Запропонуйте матеріали та ваш варіант  підготовки і обробки  поверхонь у цих приміщеннях, який би вирішував  проблеми усунення і недопущення:

іржавих плям

цвілі, грибка;

слідів від щітки; натасків;

розривання шпалер у кутках стін;

вицвітання шпалер.

 Завдання 2.

·        Запропонуйте колірне вирішення та виберіть  вид оздоблення для  вказаних приміщень.



Орієнтовна відповідь

Завдання 1

Іржаві плями на стелі

·         зняти старий набіл, а дефектну ділянку промити 2-3 % розчином соляної кислоти з наступним промиванням водою і покрити нітролаком або нітроемаллю білого кольору; як вийняток,  замінити штукатурку чи перетерти поверхню. Альтернативним варіантом є обробка поверхні , після зняття набілу , універсальним очищувачем CERESIT CL55.

Ділянку стіни біля вікна, де зявились грибок, цвіль

·         пропоную очистити сталевою щіткою та обробити препаратом CERESIT CТ99(ґрунтовка з антимікробною домішкою).

Сліди щітки на стелі

·         виникли від надмірної густоти фарби; пропоную промити чистою водою і заново пофарбувати.

Натаски на стелі

·         стеля у дитячій кімнаті була пофарбована без попереднього ґрунтування , і внаслідок різної тягнучої здатності поверхні  виникли натаски –пропоную розтушувати їх чистою водою

Шпалери  зі стін у дитячій кімнаті  пропоную зняти і очистити поверхню. Щоб у подальшому запобігти  розриванню шпалер у кутках  пропоную робити припуск  полотнищ шпалер на суміжну стіну на 2-3 см , тобто не допускати  заклеювання кутків  цілими полотнищами.

Щоб уникнути вицвітання шпалер потрібно враховувати орієнтацію вікон (з південного чи з північного боку). Для  дитячої кімнати  у даному випадку були використані несвітлостійкі шпалери або обклеювання велось по вологій поверхні. Щоб запобігти вицвітанню шпалер  вологість поверхонь повинна бути не нижче 8%, а шпалери світлостійкі.

Завдання 2

Пропоную верх стін кухні фарбувати у пастельний рожевий колір водоемульсійною фарбою, так як кухня вікнами орієнтована на північ , а нижня частина стін облицьована рожевою плиткою - це створить гармонію кольору.

Для дитячої кімнати пропоную паропроникні вінілові шпалери холодних відтінків (зеленого, голубого) у пастельних тонах з яскравим казковим малюнком. Можливі інші варіанти , коли враховуються смаки замовника.

 

Проблемне завдання    Варіант ІІ

Умова завдання.

 Вам запропонували виконати ремонтні малярні роботи на сходовій клітці у трьохповерховому цегляному житловому будинку. Ремонту підлягають такі поверхні та конструкції:

·        Необхідно виконати фарбування панелей, поручнів та вікон і дверей.

На поверхні панелей відшарувався верхній шар фарби, нанесеної на раніше пофарбовану поверхню і у окремих місцях виникли висоли.

 

У окремих місцях на поверхні дверного полотна виникли такі дефекти як «крокодилова шкіра» і груба фактура фарбування.

 


·        Необхідно пофарбувати стелю , косоури та верх стін

Стеля - збірний залізобетон; пофарбована вапняною побілкою(помітні сліди від щітки, груба фактура). Стіни пофарбовані вапняним  фарбувальним складом та оздоблені візерунковим валиком. На стінах першого поверху сходової клітки пошкоджена штукатурка, окремі ділянки стін вражені грибком та цвіллю. 

Завдання 1.

Запропонуйте матеріали та ваш варіант  підготовки і обробки  поверхонь у цих приміщеннях, який би вирішував  проблеми усунення і недопущення:

§  відшарування фарби;

§  цвілі грибка плісені;

§  слідів від щітки;

§  грубої фактури фарбування;

§  крокодилячої шкіри;

§  пошкоджень штукатурки.

Завдання 2.

·        Запропонуйте колірне вирішення та виберіть необхідні інструменти ,  вид оздоблення для  вказаних  поверхонь та конструкцій.

 

№9   СУЧАСНА БУДІВЕЛЬНА ТЕРМІНОЛОГІЯ

Тест «Висловлюючись технічними термінами…»

 Умова . У кожному з цих запропонованих речень є пропущені слова або словосполучення , які наведені у рамочці нижче. Вам необхідно правильно підібрати слова до кожного речення.

1.     Час, протягом якого не втрачається здатність до зчеплення плитки з основою і під час якого можна змінити положення плиток називається … …

2.     Синтетичний клей, готовий до використання називають …

3.     … - попередня обробка поверхні основи  шляхом нанесення на неї сумішей , які забезпечують хорошу адгезію,  зміцнюють основу.

4.     …  … -  спеціальна  техніка укладання плиток , при якій клей наносять як на плитку,  так і на основу.

5.     Проміжок часу між нанесенням клею на основу і початком його охвачування називають  … … .

6.     … … - це стяжка, яка не звязана з основою і улаштована на розділяючій плівці.

7.     Заповнення швів – це процес … швів спеціальним рідким розчином за допомогою гумового шпателя, терки.

8.     … … - проміжок часу між замішуванням клею і початком роботи, необхідний для набування клеєм своїх властивостей.

9.     … … - це час, протягом якого клей зберігає свої робочі властивості.

10.            … - сила  зчеплення матеріалу з основою.

11.            … - це однорідність матеріалу (клею) у кожній його точці.

12.            Площа плитки, вкрита клеєм (записується у %), називається … …

                             



              Тест  «Висловлюючись технічними термінами…»

       v  Умова . У кожному з цих запропонованих речень є пропущені слова або словосполучення , які наведені у рамочці нижче. Вам необхідно правильно підібрати слова до кожного речення.

     1.     Нітроемалева фарба – це … пігментів у нітролаці з  домішками пластифікаторів.

2.     Суміш, яка призначена для зменшення або вирівнювання поглинаючої здатності поверхні і створення на ній міцної плівки, що дає можливість  створити рівномірне фарбове покриття , називається …

3.     Результатом присутності у фарбах присадок є їх … , тобто спеціальна загущеність, що позволяє рівномірно наносити їх на поверхні без бризок і краплин.

4.     … - це рідина або порошок, які додають до олійних фарб, лаків, оліф для прискорення їх тверднення (висихання).

5.     Кольорові сухі порошки, які не розчиняються у воді та інших розчинниках, називають … .

6.     … - це властивість лакофарбового покриття прилипати, міцно зчеплюватися з поверхнею, яка фарбується.

7.     Властивість фарби перекривати основу в один шар без просвічування шарів фарб, які нанесені нижче , визначає її … .

8.     Пігменти, попередньо затерті на оліфі або розчиннику і розведені лаком, утворюють фарбувальну суміш, яку називають …

9.     Стійкість сухих шарів фарби до вологого прибирання і до стирання, їх …  залежить від обємних  пропорцій в’яжучого і твердих частинок.

10.                        … - це розчини смол у летких розчинниках, які після нанесення на поверхню здатні утворювати після висихання тверду блискучу і прозору плівку.

11.                        … - властивість матеріалів зберігати свій колір під дією світлових променів.

 Властивість пігментів чинити отруйну дію на людину називають
               





 

 

 

 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Плануюча документація на 2024-2025н.р.

Урок 11. Гіпсові в’яжучі речовини, їх класифікація, властивості, застосування

Уроки №26-27 Сортування плиток за розміром, кольором та ґатунком